logo van Webburo Spring BV

Webburo Spring BV

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Spreek je doelgroep aan voor het verhogen van je conversie

Spreek je doelgroep aan voor het verhogen van je conversie

Een goede eerste indruk bij de bezoekers van je website of webshop is om ze expliciet aan te spreken. Dit werkt altijd. Je kunt hiervoor het best direct de dilemma's of vragen die de bezoeker bezighouden aanstippen. Dit aanspreken van je doelgroep doe je het best kort op een aantal locaties in je website, bijvoorbeeld op landingspagina’s, je homepage en op conversiepagina’s. Doordat je dit expliciet doet, voelt de bezoeker zich meer aangesproken en kan er herkenning ontstaan.
Tips en advies van  Webburo Spring: Hoe ziet een goede website eruit?

Hoe ziet een goede website eruit?

Een goede website voor moet er natuurlijk mooi uitzien. Het moet een goed ondersteunend gevoel geven bij wat je probeert te vertellen op je website. Je kunt hier aan een aantal aspecten denken. Een zakelijke website moet een consistente stijl hanteren met een duidelijke structuur die goede navigatie mogelijk maakt. Gebruiksvriendelijkheid speelt hierbij een grote rolKies een goede basiskleur die bij je dienst of product past en gebruik bij voorkeur wit of licht grijs voor de achtergrond van teksten. Een logo geeft extra uitstraling en kun je op allerlei manier gebruiken, bijvoorbeeld in e-mails en in de favicon (deze kleine afbeelding zie je in een tabblad van de browser naast de titel van je website).Laat je hierover goed informeren als je een website laat ontwikkelen.
Tips en advies van  Webburo Spring: Carrousels horen thuis op de kermis

Carrousels horen thuis op de kermis

Het wordt al heel lang gezegd, maar de laatste jaren verschenen er ook heel wat artikels over. En toch komen carrousels nog voor op 44% van de websites. Carrousels en sliders horen thuis op de kermis. Niet op je website. Omdat marketeers hun website anders te saai vinden. En omdat ze zo geen beslissingen moeten nemen: met een carrousel krijgt iedereen een plaatsje op de homepage. Onze AB-testen bewijzen nu ook met harde cijfers dat carrousels zorgen voor minder kliks en omzet. Er zijn nog schokkendere cijfers: Genereer tot 190% meer kliks zonder carrousel.
×