Voor het bouwen van je website is belangrijk om te bepalen wat de doelgroep is en wat het doel van de website is. Na het bepalen van het doel en de doelgroep kan er begonnen worden met het bouwen.
Een veel voorkomende fout is dat mensen hun website laat bouwen zoals zij hem zelf mooi vinden. Hier wordt echter vaak de doelgroep vergeten. Je bent meestal je eigen doelgroep niet. Probeer tijdens het (laten) ontwikkelen van je website steeds te bedenken wie je doelgroep en wat je doelgroep zoekt! Een ontwerp wat jou aanspreekt spreekt soms de doelgroep niet aan, dus test een aantal ontwerpen bij je doelgroep en bespreek het met familie en vrienden.
Je doelgroep bepalen is erg belangrijk bij het opzetten van je website.
Door te bedenken wie je favoriete klant is, kun je gemakkelijker bedenken waar je website aan moet voldoen om echt aansprekend te zijn voor deze doelgroep. Hooggeplaatste personen en oudere mensen worden graag met U aangesproken, terwijl veel andere liever niet met U worden aangesproken. Zo zijn er nog meer voorbeelden:
Zo moet je bij elk onderdeel nadenken over of dit je doelgroep echt aanspreekt. Zo niet, pas het dan aan.
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Websites
Websites
Websites
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Algemeen
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Websites
Websites
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites