logo van Webburo Spring BV
WhatsApp

Eventz4you

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Voor wie maak je de website?

Voor wie maak je de website?

In het beginstadium moet je je afvragen voor wie je een website maakt. Je moet de klassieke vraag stellen: wat is jouw doelgroep? Je doelgroep heeft vaak een uitgesproken smaak en kan bepaalde zaken belangrijk vinden aan een website die jezelf in eerste instantie niet ziet of niet overeenkomen met je persoonlijke smaak. Je goed verdiepen in de wensen van een doelgroep is dus van groot belang. Kijk daarom eens hoe concurrenten of andere (zelfstandige) professionals het aanpakken en laat je hierdoor inspireren.
Tips en advies van  Webburo Spring: Zoekmachineoptimalisatie is onmisbaar

Zoekmachineoptimalisatie is onmisbaar

Bij goede teksten hoort ook zeker zoekmachineoptimalisatie, wat meestal afgekort wordt tot SEO (Search Engine Optimization). Je kunt je teksten op een bepaalde manier (laten) schrijven, waarmee je de online vindbaarheid verbetert. Hoe hoger je in de zoekresulaten van bijvoorbeeld Google verschijnt, hoe vaker mensen je website zullen vinden. In de SEO zijn er verschillende manieren om je vindbaarheid te verhogen. Het helpt bijvoorbeeld om op je website te bloggen over jouw kennis, producten of diensten. Eigenlijk zoals wij hier nu doen. Daarnaast kun je je teksten verbeteren en ook helpt het om meer links naar je website te krijgen (linkbuilding).
Tips en advies van  Webburo Spring: Spreek je doelgroep aan voor het verhogen van je conversie

Spreek je doelgroep aan voor het verhogen van je conversie

Een goede eerste indruk bij de bezoekers van je website of webshop is om ze expliciet aan te spreken. Dit werkt altijd. Je kunt hiervoor het best direct de dilemma's of vragen die de bezoeker bezighouden aanstippen. Dit aanspreken van je doelgroep doe je het best kort op een aantal locaties in je website, bijvoorbeeld op landingspagina’s, je homepage en op conversiepagina’s. Doordat je dit expliciet doet, voelt de bezoeker zich meer aangesproken en kan er herkenning ontstaan.