logo van Webburo Spring BV

Stadswandelingen Gouda

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Het maakt uit waarmee de website wordt gemaakt

Het maakt uit waarmee de website wordt gemaakt

Er zijn veel bedrijven die een professioneel uitziende website kunnen maken. Heel veel. Zeker als je een gemakkelijk CMS (Content Management Project) kiest, dan ziet een website er al snel professioneel uit. Er komt ook nog een technische kant bij kijken. Zo moet een website snel laden, goed ingericht kunnen worden voor zoekmachine optimalisatie en niet onbelangrijk: het systeem moet gebruikersvriendelijk zijn, zodat je gemakkelijk en regelmatig de inhoud kunt aanpassen of aanvullen. Wordpress en Joomla zijn erg populair, maar beiden zijn te groot en uitgebreid om snel en gebruiksvriendelijk te zijn. Met diverse plugins kan dat wel wat verbeterd worden.De betere websites worden op maakt ontwikkeld, bijvoorbeeld met Craft CMS. Hierbij wordt alleen gebouwd wat noodzakelijk is in de website, zodat de website sneller, veiliger en gemakkelijker in gebruik is.
Tips en advies van  Webburo Spring: Spreek je doelgroep aan voor het verhogen van je conversie

Spreek je doelgroep aan voor het verhogen van je conversie

Een goede eerste indruk bij de bezoekers van je website of webshop is om ze expliciet aan te spreken. Dit werkt altijd. Je kunt hiervoor het best direct de dilemma's of vragen die de bezoeker bezighouden aanstippen. Dit aanspreken van je doelgroep doe je het best kort op een aantal locaties in je website, bijvoorbeeld op landingspagina’s, je homepage en op conversiepagina’s. Doordat je dit expliciet doet, voelt de bezoeker zich meer aangesproken en kan er herkenning ontstaan.
Tips en advies van  Webburo Spring: Geen doodlopende straatjes

Geen doodlopende straatjes

Zorg er voor dat je website geen doodlopende straatjes heeft. Spoor bezoekers aan tot actie en laat ze verder kijken op je website.Elke detailpagina op je website moet zorgen voor een actie van de bezoeker. 'Mail voor hulp' of 'Bel ons' als je een dienstverlenend bedrijf bent bijvoorbeeld. 'Mis geen enkele tip' op je blogpagina's. En zorg er ook voor dat men verder kan klikken naar andere pagina's, alles om te voorkomen dat je klant je website verlaat.Doe dit echt op elke pagina!En herhaal je call-to-action zeker ook onderaan in de footer.