logo van Webburo Spring BV

Stadswandelingen Gouda

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Hoe ziet een goede website eruit?

Hoe ziet een goede website eruit?

Een goede website voor moet er natuurlijk mooi uitzien. Het moet een goed ondersteunend gevoel geven bij wat je probeert te vertellen op je website. Je kunt hier aan een aantal aspecten denken. Een zakelijke website moet een consistente stijl hanteren met een duidelijke structuur die goede navigatie mogelijk maakt. Gebruiksvriendelijkheid speelt hierbij een grote rolKies een goede basiskleur die bij je dienst of product past en gebruik bij voorkeur wit of licht grijs voor de achtergrond van teksten. Een logo geeft extra uitstraling en kun je op allerlei manier gebruiken, bijvoorbeeld in e-mails en in de favicon (deze kleine afbeelding zie je in een tabblad van de browser naast de titel van je website).Laat je hierover goed informeren als je een website laat ontwikkelen.
Tips en advies van  Webburo Spring: Toegankelijkheidstool

Toegankelijkheidstool

Wow, dat klinkt als iets wat heel moeilijk is om te doen. Want voor iedereen geldt dat toegankelijkheid op een andere manier geregeld zou moeten worden. Ja, je hebt de basisbeginselen:leesbaaroverzichtelijkin stukken verdeeldbegrijpelijke tekstMaar er is meer.
Tips en advies van  Webburo Spring: Heb ik een conversieratio??

Heb ik een conversieratio??

Alle conversies op je website en in je shop kun je meetbaar maken in GoogleAnalytics. De conversieratio ligt meestal rond de1% bij leadgeneration en bij shops tussen de 1 en de 5% (afhankelijk van de situatie). Dat betekent dus dat meer dan 95% van je bezoekers helemaal niets doet in je webshop. Die komen na een vluchtig bezoek je website misschien nooit meer terug. Conversie optimalisatie is het uitvoeren van acties, waardoor bezoekers eerder gaan converteren. Hierdoor wordt jouw website effectiever en kan hierdoor dus beter leads genereren en nieuwe klanten binnenhalen. Deze conversie optimalisatie heeft dus geen directe invloed op het aantal bezoekers op je website of in je shop, maar in eerste instantie alleen op de effectiviteit van je webshop. Bij de meeste websites en shops liggen hier grote kansen.