logo van Webburo Spring BV

Stadswandelingen Gouda

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Trots als een pauw

Trots als een pauw

Trots. Trots als, ach ja dat zie je wel, een pauw. Normaal lopen we daar niet zo mee te koop, maar nu voelt het echt alsof we het van de daken willen schreeuwen. Vandaag hebben we bij onze 2e potentiele medewerker een handtekening gezet onder zijn proefplaatsing.Dat betekent dat we vanaf volgende week 2 man extra op kantoor krijgen om te helpen bij het ontwikkelen van websites en alles daar omheen. Deze mannen hadden een afstand tot de arbeidsmarkt, wat betekent dat ze om diverse redenen niet makkelijk meer aan een baan zouden kunnen komen. Omdat Webburo Spring voor websites, webshops en vindbaarheid in mogelijkheden denkt, zien wij die redenen niet als een probleem. We geven ze heel graag een kans. Ze krijgen in ieder geval extra ervaring en hopelijk blijven ze bij ons en groeien ze mee met het bedrijf. Welkom aan boord: Sean en David!
Tips en advies van  Webburo Spring: Heldere USP's

Heldere USP's

De meeste webshops en websites vertellen alleen maar over wat men verkoopt. Dat is natuurlijk belangrijk, want dat is waar je je geld mee moet verdienen. Maar belangrijker is dat je vertelt waarom je bezoeker bij jou moet kopen. De bezoekers die via Google een aantal websites bekijkt, doet dat meestal maar 7 seconden. Je bezoeker wil je in die 7 seconden laten zien waarom hij hier moet bestellen of hier zijn informatie moet aanvragen.Zet deze USP's (Unique Selling Points) op een prominente plek in de header of op een andere plek die je bezoeker laat snappen waarom ze bij jou moeten zijn. Plaats er maximaal 3 of 4, voor de overzichtelijkheid.
Tips en advies van  Webburo Spring: Heb ik een conversieratio??

Heb ik een conversieratio??

Alle conversies op je website en in je shop kun je meetbaar maken in GoogleAnalytics. De conversieratio ligt meestal rond de1% bij leadgeneration en bij shops tussen de 1 en de 5% (afhankelijk van de situatie). Dat betekent dus dat meer dan 95% van je bezoekers helemaal niets doet in je webshop. Die komen na een vluchtig bezoek je website misschien nooit meer terug. Conversie optimalisatie is het uitvoeren van acties, waardoor bezoekers eerder gaan converteren. Hierdoor wordt jouw website effectiever en kan hierdoor dus beter leads genereren en nieuwe klanten binnenhalen. Deze conversie optimalisatie heeft dus geen directe invloed op het aantal bezoekers op je website of in je shop, maar in eerste instantie alleen op de effectiviteit van je webshop. Bij de meeste websites en shops liggen hier grote kansen.