logo van Webburo Spring BV

Stadswandelingen Gouda

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Voorkom keuzestress bij je klant

Voorkom keuzestress bij je klant

Het klinkt misschien vreemd, maar hoe meer keuzes mensen krijgen, hoe minder ze kopen. Mensen hebben dan keuzestress. Kiezen blijkt moeilijk. Er zijn verschillende onderzoeken naar gedaan. Bijvoorbeeld bij een supermarkt werd 7 keer meer van een artikel verkocht, toen de keuze werd teruggebracht van 24 naar 6 smaken. Ongelofelijk toch?Je hoeft niet persé minder keuzes te bieden, maar het is wel verstandig om het aantal keuzes op 1 pagina te beperken. Maak je bezoeker niet gestresst. Toon liever 4 heel duidelijk verschillende opties, dan 10 redelijk gelijkende.
Tips en advies van  Webburo Spring: Converteert je website voldoende?

Converteert je website voldoende?

Conversie is het aantal bezoekers op je website of webshop dat ook echt een aankoop doet, of een formulier invult op je website. Hiervoor heb je ook zoekmachine optimalisatie (SEO) nodig, want hiermee wordt de kans groter op conversie. Je kunt namelijk sturen op de juiste bezoekers. Als mensen bepaalde zoekwoorden gebruiken zoekmachines (Google, Bing...) moeten ze jouw webshop tegenkomen. Maar er zijn meer onderdelen van belang bij conversie. Vooral als je producten verkoopt in je webshop. Het hele verkoopproces in je webshop moet er betrouwbaar en gemakkelijk uitzien. Zorg er voor dat er duidelijke omschrijvingen van je producten staan en zorg voor goede foto's van je producten. Geef duidelijke en correcte informatie over de manier van betalen, de leveringstijd en de eventuele verzendkosten. 
Tips en advies van  Webburo Spring: De lay-out en inrichting van je website of webshop

De lay-out en inrichting van je website of webshop

Het moeilijkst bij het ontwikkelen van een website of webshop, is er voor zorgen dat het een goede inrichting en uiterlijk heeft. Bezoekers beslissen heel snel (een seconde) of ze op je website blijven of meteen al weer weg gaan. Het is dus erg belangrijk dat de eerste indruk goed is.Het is handig om te weten wat het gedrag van je bezoekers op je webshop is. Er zijn verschillende tools die kunnen helpen bij het meten van het gedrag van je bezoekers, zoals Hotjar of Smartlook. Door data te laten verzamelen kun je goed bekijken waar je je website eventueel kunt verbeteren.