logo van Webburo Spring BV

De Goudse Kaasmarkt

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Vertel in formulieren waar je de informatie voor gebruikt

Vertel in formulieren waar je de informatie voor gebruikt

Op veel websites wil je van je bezoekers echt klanten maken. Hierbij zorg je natuurlijk voor goede teksten, prachtige foto's en duidelijke en opvallende knoppen. Daarnaast wil je zoveel mogelijk redenen bij je klanten weghalen om je dienst of product níet af te nemen. Als je dat doet, dan trek je je klant naar binnen. Het kan zijn dat je doel is om een contactformulier in te vullen. Dat zorgt vaak voor weerstand, zeker als je niet duidelijk maakt waarom je al die informatie nodig hebt. Wat ga je doen met die persoonsgegevens en emailadres? Je kunt dit voorkomen door bijvoorbeeld: Bij een adresregel te vertellen dat je hier een Kerstkaart naar wilt sturenBij een e-mailadres te vertellen dat dit gebruikt wordt om het adres te verifierenBij een telefoonnummer dat je die eventueel gebruikt als jij vragen aan je klant hebt De voorbeelden zijn uiteraard voorbeelden. Zorg er voor dat je alleen die informatie vraagt die je daadwerkelijk nodig hebt. Bedenk dus vanuit het perspectief van je klant, waarom je deze informatie nodig zou hebben.
Tips en advies van  Webburo Spring: Kijk vanuit het perspectief van de gebruiker

Kijk vanuit het perspectief van de gebruiker

Voor het bouwen van je website is belangrijk om te bepalen wat de doelgroep is en wat het doel van de website is. Na het bepalen van het doel en de doelgroep kan er begonnen worden met het bouwen. Een veel voorkomende fout is dat mensen hun website laat bouwen zoals zij hem zelf mooi vinden. Hier wordt echter vaak de doelgroep vergeten. Je bent meestal je eigen doelgroep niet. Probeer tijdens het (laten) ontwikkelen van je website steeds te bedenken wie je doelgroep en wat je doelgroep zoekt! Een ontwerp wat jou aanspreekt spreekt soms de doelgroep niet aan, dus test een aantal ontwerpen bij je doelgroep en bespreek het met familie en vrienden.
Tips en advies van  Webburo Spring: Voorkom keuzestress bij je klant

Voorkom keuzestress bij je klant

Het klinkt misschien vreemd, maar hoe meer keuzes mensen krijgen, hoe minder ze kopen. Mensen hebben dan keuzestress. Kiezen blijkt moeilijk. Er zijn verschillende onderzoeken naar gedaan. Bijvoorbeeld bij een supermarkt werd 7 keer meer van een artikel verkocht, toen de keuze werd teruggebracht van 24 naar 6 smaken. Ongelofelijk toch?Je hoeft niet persé minder keuzes te bieden, maar het is wel verstandig om het aantal keuzes op 1 pagina te beperken. Maak je bezoeker niet gestresst. Toon liever 4 heel duidelijk verschillende opties, dan 10 redelijk gelijkende.