logo van Webburo Spring BV

ZonderMeer.org

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg dat alles duidelijk is op je site

Zorg dat alles duidelijk is op je site

Het kan zijn dat je onduidelijker wordt als je te lang hetzelfde werk doet. Dit kan er offline, maar ook online voor zorgen dat je veel informatie vergeet te vermelden naar je bezoekers. Je vindt ze dan mogelijk vanzelfsprekend, maar dat hoeft voor je klanten niet zo te zijn. Je kunt daar best wat aan doen:Voeg goede omschrijvingen toe aan knoppen en links, zoals: "bekijk de inhoud van dit project".Laat links en knoppen er duidelijk uitspringen, zodat men weet wat het doetPlaats voldoende links, zodat bezoekers daar kunnen komen, waar ze willen komen.Je kunt online niet duidelijk genoeg zijn. Zorg er voor dat mensen zonder twijfel verder komen en help ze continu. Als ze een beetje twijfelen, dan zijn ze weg.
Tips en advies van  Webburo Spring: Converteert je website voldoende?

Converteert je website voldoende?

Conversie is het aantal bezoekers op je website of webshop dat ook echt een aankoop doet, of een formulier invult op je website. Hiervoor heb je ook zoekmachine optimalisatie (SEO) nodig, want hiermee wordt de kans groter op conversie. Je kunt namelijk sturen op de juiste bezoekers. Als mensen bepaalde zoekwoorden gebruiken zoekmachines (Google, Bing...) moeten ze jouw webshop tegenkomen. Maar er zijn meer onderdelen van belang bij conversie. Vooral als je producten verkoopt in je webshop. Het hele verkoopproces in je webshop moet er betrouwbaar en gemakkelijk uitzien. Zorg er voor dat er duidelijke omschrijvingen van je producten staan en zorg voor goede foto's van je producten. Geef duidelijke en correcte informatie over de manier van betalen, de leveringstijd en de eventuele verzendkosten. 
Tips en advies van  Webburo Spring: Vertel in formulieren waar je de informatie voor gebruikt

Vertel in formulieren waar je de informatie voor gebruikt

Op veel websites wil je van je bezoekers echt klanten maken. Hierbij zorg je natuurlijk voor goede teksten, prachtige foto's en duidelijke en opvallende knoppen. Daarnaast wil je zoveel mogelijk redenen bij je klanten weghalen om je dienst of product níet af te nemen. Als je dat doet, dan trek je je klant naar binnen. Het kan zijn dat je doel is om een contactformulier in te vullen. Dat zorgt vaak voor weerstand, zeker als je niet duidelijk maakt waarom je al die informatie nodig hebt. Wat ga je doen met die persoonsgegevens en emailadres? Je kunt dit voorkomen door bijvoorbeeld: Bij een adresregel te vertellen dat je hier een Kerstkaart naar wilt sturenBij een e-mailadres te vertellen dat dit gebruikt wordt om het adres te verifierenBij een telefoonnummer dat je die eventueel gebruikt als jij vragen aan je klant hebt De voorbeelden zijn uiteraard voorbeelden. Zorg er voor dat je alleen die informatie vraagt die je daadwerkelijk nodig hebt. Bedenk dus vanuit het perspectief van je klant, waarom je deze informatie nodig zou hebben.