logo van Webburo Spring BV

ZonderMeer.org

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Geen doodlopende straatjes

Geen doodlopende straatjes

Zorg er voor dat je website geen doodlopende straatjes heeft. Spoor bezoekers aan tot actie en laat ze verder kijken op je website.Elke detailpagina op je website moet zorgen voor een actie van de bezoeker. 'Mail voor hulp' of 'Bel ons' als je een dienstverlenend bedrijf bent bijvoorbeeld. 'Mis geen enkele tip' op je blogpagina's. En zorg er ook voor dat men verder kan klikken naar andere pagina's, alles om te voorkomen dat je klant je website verlaat.Doe dit echt op elke pagina!En herhaal je call-to-action zeker ook onderaan in de footer.
Tips en advies van  Webburo Spring: De lay-out en inrichting van je website of webshop

De lay-out en inrichting van je website of webshop

Het moeilijkst bij het ontwikkelen van een website of webshop, is er voor zorgen dat het een goede inrichting en uiterlijk heeft. Bezoekers beslissen heel snel (een seconde) of ze op je website blijven of meteen al weer weg gaan. Het is dus erg belangrijk dat de eerste indruk goed is.Het is handig om te weten wat het gedrag van je bezoekers op je webshop is. Er zijn verschillende tools die kunnen helpen bij het meten van het gedrag van je bezoekers, zoals Hotjar of Smartlook. Door data te laten verzamelen kun je goed bekijken waar je je website eventueel kunt verbeteren.
Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg dat alles duidelijk is op je site

Zorg dat alles duidelijk is op je site

Het kan zijn dat je onduidelijker wordt als je te lang hetzelfde werk doet. Dit kan er offline, maar ook online voor zorgen dat je veel informatie vergeet te vermelden naar je bezoekers. Je vindt ze dan mogelijk vanzelfsprekend, maar dat hoeft voor je klanten niet zo te zijn. Je kunt daar best wat aan doen:Voeg goede omschrijvingen toe aan knoppen en links, zoals: "bekijk de inhoud van dit project".Laat links en knoppen er duidelijk uitspringen, zodat men weet wat het doetPlaats voldoende links, zodat bezoekers daar kunnen komen, waar ze willen komen.Je kunt online niet duidelijk genoeg zijn. Zorg er voor dat mensen zonder twijfel verder komen en help ze continu. Als ze een beetje twijfelen, dan zijn ze weg.