logo van Webburo Spring BV
WhatsApp

ZonderMeer.org

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Heb ik een conversieratio??

Heb ik een conversieratio??

Alle conversies op je website en in je shop kun je meetbaar maken in GoogleAnalytics. De conversieratio ligt meestal rond de1% bij leadgeneration en bij shops tussen de 1 en de 5% (afhankelijk van de situatie). Dat betekent dus dat meer dan 95% van je bezoekers helemaal niets doet in je webshop. Die komen na een vluchtig bezoek je website misschien nooit meer terug. Conversie optimalisatie is het uitvoeren van acties, waardoor bezoekers eerder gaan converteren. Hierdoor wordt jouw website effectiever en kan hierdoor dus beter leads genereren en nieuwe klanten binnenhalen. Deze conversie optimalisatie heeft dus geen directe invloed op het aantal bezoekers op je website of in je shop, maar in eerste instantie alleen op de effectiviteit van je webshop. Bij de meeste websites en shops liggen hier grote kansen.
Tips en advies van  Webburo Spring: Geen doodlopende straatjes

Geen doodlopende straatjes

Zorg er voor dat je website geen doodlopende straatjes heeft. Spoor bezoekers aan tot actie en laat ze verder kijken op je website.Elke detailpagina op je website moet zorgen voor een actie van de bezoeker. 'Mail voor hulp' of 'Bel ons' als je een dienstverlenend bedrijf bent bijvoorbeeld. 'Mis geen enkele tip' op je blogpagina's. En zorg er ook voor dat men verder kan klikken naar andere pagina's, alles om te voorkomen dat je klant je website verlaat.Doe dit echt op elke pagina!En herhaal je call-to-action zeker ook onderaan in de footer.
Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg dat alles duidelijk is op je site

Zorg dat alles duidelijk is op je site

Het kan zijn dat je onduidelijker wordt als je te lang hetzelfde werk doet. Dit kan er offline, maar ook online voor zorgen dat je veel informatie vergeet te vermelden naar je bezoekers. Je vindt ze dan mogelijk vanzelfsprekend, maar dat hoeft voor je klanten niet zo te zijn. Je kunt daar best wat aan doen:Voeg goede omschrijvingen toe aan knoppen en links, zoals: "bekijk de inhoud van dit project".Laat links en knoppen er duidelijk uitspringen, zodat men weet wat het doetPlaats voldoende links, zodat bezoekers daar kunnen komen, waar ze willen komen.Je kunt online niet duidelijk genoeg zijn. Zorg er voor dat mensen zonder twijfel verder komen en help ze continu. Als ze een beetje twijfelen, dan zijn ze weg.