logo van Webburo Spring BV

Evofenedex

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Voor wie maak je de website?

Voor wie maak je de website?

In het beginstadium moet je je afvragen voor wie je een website maakt. Je moet de klassieke vraag stellen: wat is jouw doelgroep? Je doelgroep heeft vaak een uitgesproken smaak en kan bepaalde zaken belangrijk vinden aan een website die jezelf in eerste instantie niet ziet of niet overeenkomen met je persoonlijke smaak. Je goed verdiepen in de wensen van een doelgroep is dus van groot belang. Kijk daarom eens hoe concurrenten of andere (zelfstandige) professionals het aanpakken en laat je hierdoor inspireren.
Tips en advies van  Webburo Spring: Hoe ziet een goede website eruit?

Hoe ziet een goede website eruit?

Een goede website voor moet er natuurlijk mooi uitzien. Het moet een goed ondersteunend gevoel geven bij wat je probeert te vertellen op je website. Je kunt hier aan een aantal aspecten denken. Een zakelijke website moet een consistente stijl hanteren met een duidelijke structuur die goede navigatie mogelijk maakt. Gebruiksvriendelijkheid speelt hierbij een grote rolKies een goede basiskleur die bij je dienst of product past en gebruik bij voorkeur wit of licht grijs voor de achtergrond van teksten. Een logo geeft extra uitstraling en kun je op allerlei manier gebruiken, bijvoorbeeld in e-mails en in de favicon (deze kleine afbeelding zie je in een tabblad van de browser naast de titel van je website).Laat je hierover goed informeren als je een website laat ontwikkelen.
Tips en advies van  Webburo Spring: Werk met (sprekende) afbeeldingen

Werk met (sprekende) afbeeldingen

Een beeld zegt meestal meer dan 1.000 woorden. In het geval van websites is dit helemaal het geval. Staat er teveel tekst op een pagina dan raken (potentiële) klanten verveeld en klikken weg. Maak daarom gebruik van zorgvuldig gekozen afbeeldingen in combinatie met een sterk, bondig verhaal en duidelijke call to action plaatjes die mensen leiden naar een doel, bijvoorbeeld een contactformulier of een bestelknop.
×