logo van Webburo Spring BV

Evofenedex

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: SEO (zoekmachine optimalisatie)

SEO (zoekmachine optimalisatie)

SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie). Kort gezegd staat SEO voor alle instellingen, content en overige activiteiten die als doel hebben de pagina hoog te laten eindigen in zoekmachines. Om jouw website goed vindbaar te maken is het belangrijk om de volgende vragen te kunnen beantwoorden: Zijn de juiste targeted keywords (sleutelwoorden) gebruikt? Dus wordt er geschreven over het onderwerp waarop je gevonden wilt worden.Komen deze keywords terug in de titel, meta-description en url? Dat zijn vooral technische termen waar je website bouwer je mee kan helpen. Als je een goede website hebt, dan hoef je je hier niet druk over te maken. Een goede website zorgt er namelijk voor dat de tekst die jij in verschillende velden in je website invult (titel, tekst, naam van foto) op deze eerder genoemde plaatsen terecht komt. Een website als Wordpress is hier niet standaard op ingericht en hierbij zul je dus veel van deze dingen zelf moeten invullen. Je bent technisch bezig, terwijl je eigenlijk inhoudelijk bezig zou willen zijn.Zijn er genoeg linkjes naar jouw website aanwezig vanaf andere website? Dit zorgt namelijk voor "stemmen/votes" vóór jouw website. Hoe meer stemmen je hebt hoe hoger je wordt ingeschaald door zoekmachines.Is je website snel genoeg? Zoekmachines willen hun bezoekers zo snel mogelijk bij de gezochte informatie krijgen. Als je website traag is, dan lukt dat niet, dus zal je ook hierdoor lager worden ingeschaald. Veel voorkomende fout hierbij is, is dat foto's op de website te groot zijn. Groter dan dat ze getoond worden.Vertel je Google wel genoeg? Je kunt Google heel veel onzichtbare informatie doorgeven over de inhoud van je website.
Tips en advies van  Webburo Spring: Kijk vanuit het perspectief van de gebruiker

Kijk vanuit het perspectief van de gebruiker

Voor het bouwen van je website is belangrijk om te bepalen wat de doelgroep is en wat het doel van de website is. Na het bepalen van het doel en de doelgroep kan er begonnen worden met het bouwen. Een veel voorkomende fout is dat mensen hun website laat bouwen zoals zij hem zelf mooi vinden. Hier wordt echter vaak de doelgroep vergeten. Je bent meestal je eigen doelgroep niet. Probeer tijdens het (laten) ontwikkelen van je website steeds te bedenken wie je doelgroep en wat je doelgroep zoekt! Een ontwerp wat jou aanspreekt spreekt soms de doelgroep niet aan, dus test een aantal ontwerpen bij je doelgroep en bespreek het met familie en vrienden.
Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg voor een homepage met focus

Zorg voor een homepage met focus

Zoals we al eerder hebben verteld, weet je dat mensen nooit per ongeluk op je website komen. Ze zijn op zoek naar iets, ze hebben een doel en daarom komen ze op je website. Hoe mooi is het als je weet voor welk doel ze op je website komen en jij kunt ze dat doel meteen tonen. Ga op zoek naar de toptaken van je website. En richt hierop je homepage in. Geef je homepage focus, laat duidelijk zien wat je doet en wat er bij jou te halen is.Je geleidt je klant hiermee naar het einddoel en je zorgt er zo voor dat ze niet verdwalen of zelfs vertrekken.