logo van Webburo Spring BV
WhatsApp

EM-Store.eu

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Heb ik een conversieratio??

Heb ik een conversieratio??

Alle conversies op je website en in je shop kun je meetbaar maken in GoogleAnalytics. De conversieratio ligt meestal rond de1% bij leadgeneration en bij shops tussen de 1 en de 5% (afhankelijk van de situatie). Dat betekent dus dat meer dan 95% van je bezoekers helemaal niets doet in je webshop. Die komen na een vluchtig bezoek je website misschien nooit meer terug. Conversie optimalisatie is het uitvoeren van acties, waardoor bezoekers eerder gaan converteren. Hierdoor wordt jouw website effectiever en kan hierdoor dus beter leads genereren en nieuwe klanten binnenhalen. Deze conversie optimalisatie heeft dus geen directe invloed op het aantal bezoekers op je website of in je shop, maar in eerste instantie alleen op de effectiviteit van je webshop. Bij de meeste websites en shops liggen hier grote kansen.
Tips en advies van  Webburo Spring: Kijk vanuit het perspectief van de gebruiker

Kijk vanuit het perspectief van de gebruiker

Voor het bouwen van je website is belangrijk om te bepalen wat de doelgroep is en wat het doel van de website is. Na het bepalen van het doel en de doelgroep kan er begonnen worden met het bouwen. Een veel voorkomende fout is dat mensen hun website laat bouwen zoals zij hem zelf mooi vinden. Hier wordt echter vaak de doelgroep vergeten. Je bent meestal je eigen doelgroep niet. Probeer tijdens het (laten) ontwikkelen van je website steeds te bedenken wie je doelgroep en wat je doelgroep zoekt! Een ontwerp wat jou aanspreekt spreekt soms de doelgroep niet aan, dus test een aantal ontwerpen bij je doelgroep en bespreek het met familie en vrienden.
Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg dat alles duidelijk is op je site

Zorg dat alles duidelijk is op je site

Het kan zijn dat je onduidelijker wordt als je te lang hetzelfde werk doet. Dit kan er offline, maar ook online voor zorgen dat je veel informatie vergeet te vermelden naar je bezoekers. Je vindt ze dan mogelijk vanzelfsprekend, maar dat hoeft voor je klanten niet zo te zijn. Je kunt daar best wat aan doen:Voeg goede omschrijvingen toe aan knoppen en links, zoals: "bekijk de inhoud van dit project".Laat links en knoppen er duidelijk uitspringen, zodat men weet wat het doetPlaats voldoende links, zodat bezoekers daar kunnen komen, waar ze willen komen.Je kunt online niet duidelijk genoeg zijn. Zorg er voor dat mensen zonder twijfel verder komen en help ze continu. Als ze een beetje twijfelen, dan zijn ze weg.