logo van Webburo Spring BV

DeDuurzameTuin.nl

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Hoe ziet een goede website eruit?

Hoe ziet een goede website eruit?

Een goede website voor moet er natuurlijk mooi uitzien. Het moet een goed ondersteunend gevoel geven bij wat je probeert te vertellen op je website. Je kunt hier aan een aantal aspecten denken. Een zakelijke website moet een consistente stijl hanteren met een duidelijke structuur die goede navigatie mogelijk maakt. Gebruiksvriendelijkheid speelt hierbij een grote rolKies een goede basiskleur die bij je dienst of product past en gebruik bij voorkeur wit of licht grijs voor de achtergrond van teksten. Een logo geeft extra uitstraling en kun je op allerlei manier gebruiken, bijvoorbeeld in e-mails en in de favicon (deze kleine afbeelding zie je in een tabblad van de browser naast de titel van je website).Laat je hierover goed informeren als je een website laat ontwikkelen.
Tips en advies van  Webburo Spring: Vertel in formulieren waar je de informatie voor gebruikt

Vertel in formulieren waar je de informatie voor gebruikt

Op veel websites wil je van je bezoekers echt klanten maken. Hierbij zorg je natuurlijk voor goede teksten, prachtige foto's en duidelijke en opvallende knoppen. Daarnaast wil je zoveel mogelijk redenen bij je klanten weghalen om je dienst of product níet af te nemen. Als je dat doet, dan trek je je klant naar binnen. Het kan zijn dat je doel is om een contactformulier in te vullen. Dat zorgt vaak voor weerstand, zeker als je niet duidelijk maakt waarom je al die informatie nodig hebt. Wat ga je doen met die persoonsgegevens en emailadres? Je kunt dit voorkomen door bijvoorbeeld: Bij een adresregel te vertellen dat je hier een Kerstkaart naar wilt sturenBij een e-mailadres te vertellen dat dit gebruikt wordt om het adres te verifierenBij een telefoonnummer dat je die eventueel gebruikt als jij vragen aan je klant hebt De voorbeelden zijn uiteraard voorbeelden. Zorg er voor dat je alleen die informatie vraagt die je daadwerkelijk nodig hebt. Bedenk dus vanuit het perspectief van je klant, waarom je deze informatie nodig zou hebben.
Tips en advies van  Webburo Spring: Trots als een pauw

Trots als een pauw

Trots. Trots als, ach ja dat zie je wel, een pauw. Normaal lopen we daar niet zo mee te koop, maar nu voelt het echt alsof we het van de daken willen schreeuwen. Vandaag hebben we bij onze 2e potentiele medewerker een handtekening gezet onder zijn proefplaatsing.Dat betekent dat we vanaf volgende week 2 man extra op kantoor krijgen om te helpen bij het ontwikkelen van websites en alles daar omheen. Deze mannen hadden een afstand tot de arbeidsmarkt, wat betekent dat ze om diverse redenen niet makkelijk meer aan een baan zouden kunnen komen. Omdat Webburo Spring voor websites, webshops en vindbaarheid in mogelijkheden denkt, zien wij die redenen niet als een probleem. We geven ze heel graag een kans. Ze krijgen in ieder geval extra ervaring en hopelijk blijven ze bij ons en groeien ze mee met het bedrijf. Welkom aan boord: Sean en David!