logo van Webburo Spring BV

Woordenwijs Logopedie

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Zoekmachineoptimalisatie is onmisbaar

Zoekmachineoptimalisatie is onmisbaar

Bij goede teksten hoort ook zeker zoekmachineoptimalisatie, wat meestal afgekort wordt tot SEO (Search Engine Optimization). Je kunt je teksten op een bepaalde manier (laten) schrijven, waarmee je de online vindbaarheid verbetert. Hoe hoger je in de zoekresulaten van bijvoorbeeld Google verschijnt, hoe vaker mensen je website zullen vinden. In de SEO zijn er verschillende manieren om je vindbaarheid te verhogen. Het helpt bijvoorbeeld om op je website te bloggen over jouw kennis, producten of diensten. Eigenlijk zoals wij hier nu doen. Daarnaast kun je je teksten verbeteren en ook helpt het om meer links naar je website te krijgen (linkbuilding).
Tips en advies van  Webburo Spring: Interne en externe links aanbrengen

Interne en externe links aanbrengen

Linkjes aanbrengen is een handige manier om bezoekers kennis te laten maken met je hele website. Staat er op je website een stuk over waarom het belangrijk is om de juiste hardloopschoenen te kopen, dan is het goed om vanuit dit stuk door te linken naar een webshop waar de bezoeker de verschillende beschreven hardloopschoenen terug kan vinden. Bezoekers ervaren het doorlinken als goede service en blijven langer op de website. Daarnaast geeft Google je ook extra credits als je dit doet. Waarom? Omdat Google als doel heeft om "zijn" bezoekers zo snel mogelijk bij de benodigde informatie of producten te brengen. Jij helpt hier aan mee, door je website door te linken. Als je je bezoeker helpt, dan help je Google en daarmee jezelf. Belangrijk om hierbij te vermelden is dat de doorgelinkte pagina opent in een nieuw tabblad.
Tips en advies van  Webburo Spring: Werk met (sprekende) afbeeldingen

Werk met (sprekende) afbeeldingen

Een beeld zegt meestal meer dan 1.000 woorden. In het geval van websites is dit helemaal het geval. Staat er teveel tekst op een pagina dan raken (potentiële) klanten verveeld en klikken weg. Maak daarom gebruik van zorgvuldig gekozen afbeeldingen in combinatie met een sterk, bondig verhaal en duidelijke call to action plaatjes die mensen leiden naar een doel, bijvoorbeeld een contactformulier of een bestelknop.
×