logo van Webburo Spring BV
WhatsApp

Woordenwijs Logopedie

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg voor een homepage met focus

Zorg voor een homepage met focus

Zoals we al eerder hebben verteld, weet je dat mensen nooit per ongeluk op je website komen. Ze zijn op zoek naar iets, ze hebben een doel en daarom komen ze op je website. Hoe mooi is het als je weet voor welk doel ze op je website komen en jij kunt ze dat doel meteen tonen. Ga op zoek naar de toptaken van je website. En richt hierop je homepage in. Geef je homepage focus, laat duidelijk zien wat je doet en wat er bij jou te halen is.Je geleidt je klant hiermee naar het einddoel en je zorgt er zo voor dat ze niet verdwalen of zelfs vertrekken.
Tips en advies van  Webburo Spring: Voor wie maak je de website?

Voor wie maak je de website?

In het beginstadium moet je je afvragen voor wie je een website maakt. Je moet de klassieke vraag stellen: wat is jouw doelgroep? Je doelgroep heeft vaak een uitgesproken smaak en kan bepaalde zaken belangrijk vinden aan een website die jezelf in eerste instantie niet ziet of niet overeenkomen met je persoonlijke smaak. Je goed verdiepen in de wensen van een doelgroep is dus van groot belang. Kijk daarom eens hoe concurrenten of andere (zelfstandige) professionals het aanpakken en laat je hierdoor inspireren.
Tips en advies van  Webburo Spring: Gewoon is helemaal niet gek

Gewoon is helemaal niet gek

Zorg dat je eigen website eruit ziet, zoals je wilt dat andere websites eruit zien. Zorg voor een bruikbare website en gebruik gewoon je gezonde verstand. Als je echt een gebruiksvriendelijke website wilt hebben, dan moet je de richtlijnen en basisprincipes van usability kennen. Dit zorgt voor een succesvolle website, ook op lange termijn.Vooral de volgende 2 regels zorgen voor een betere website: Doe op je eigen website niet iets waar je je aan ergert op andere websitesControleer alle pagina's, vooral formulieren en je zoekfunctie