logo van Webburo Spring BV
WhatsApp

Verschil in zaken

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: De lay-out en inrichting van je website of webshop

De lay-out en inrichting van je website of webshop

Het moeilijkst bij het ontwikkelen van een website of webshop, is er voor zorgen dat het een goede inrichting en uiterlijk heeft. Bezoekers beslissen heel snel (een seconde) of ze op je website blijven of meteen al weer weg gaan. Het is dus erg belangrijk dat de eerste indruk goed is.Het is handig om te weten wat het gedrag van je bezoekers op je webshop is. Er zijn verschillende tools die kunnen helpen bij het meten van het gedrag van je bezoekers, zoals Hotjar of Smartlook. Door data te laten verzamelen kun je goed bekijken waar je je website eventueel kunt verbeteren.
Tips en advies van  Webburo Spring: Heldere USP's

Heldere USP's

De meeste webshops en websites vertellen alleen maar over wat men verkoopt. Dat is natuurlijk belangrijk, want dat is waar je je geld mee moet verdienen. Maar belangrijker is dat je vertelt waarom je bezoeker bij jou moet kopen. De bezoekers die via Google een aantal websites bekijkt, doet dat meestal maar 7 seconden. Je bezoeker wil je in die 7 seconden laten zien waarom hij hier moet bestellen of hier zijn informatie moet aanvragen.Zet deze USP's (Unique Selling Points) op een prominente plek in de header of op een andere plek die je bezoeker laat snappen waarom ze bij jou moeten zijn. Plaats er maximaal 3 of 4, voor de overzichtelijkheid.
Tips en advies van  Webburo Spring: Geen doodlopende straatjes

Geen doodlopende straatjes

Zorg er voor dat je website geen doodlopende straatjes heeft. Spoor bezoekers aan tot actie en laat ze verder kijken op je website.Elke detailpagina op je website moet zorgen voor een actie van de bezoeker. 'Mail voor hulp' of 'Bel ons' als je een dienstverlenend bedrijf bent bijvoorbeeld. 'Mis geen enkele tip' op je blogpagina's. En zorg er ook voor dat men verder kan klikken naar andere pagina's, alles om te voorkomen dat je klant je website verlaat.Doe dit echt op elke pagina!En herhaal je call-to-action zeker ook onderaan in de footer.