logo van Webburo Spring BV
WhatsApp

Eventz4you

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Vermijdt te grote header foto's

Vermijdt te grote header foto's

Foto's en video's zijn belangrijke content op een website, maar let op dat je niet te grote header-foto’s gebruikt. Ze zorgen ervoor dat je belangrijke informatie buiten beeld duwt en ze helpen zelden dat je bezoekers gaan scrollen. Als je deze grote header-afbeeldingen gebruikt om jezelf in het zonnetje te zetten, stop daar dan maar mee. Het interesseert je bezoekers niet echt. Zij willen geen kostbare tijd in zo'n website steken, ze schieten er namelijk niet veel mee op. Je kunt beter je belangrijke informatie tonen in plaats van die grote foto's. (Foto van https://collabcubed.com/2012/01/19/the-redball-project-kurt-perschke/)
Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg voor een kruimelpad (breadcrumb) in je website

Zorg voor een kruimelpad (breadcrumb) in je website

Een kruimelpad zorgt ook voor een goede navigatie in je website of webshop. In een kruimelpad worden namelijk de stappen getoond die een bezoeker in de website heeft afgelegd. Als de bezoeker een paar stappen terug wil doen, dan kan er gewoon op één van die stappen in het kruimelpad geklikt worden. Voor zoekmachine optimalisatie is dit ook erg belangrijk. Zoekmachine zien in het kruimelpad nog duidelijker de structuur en diepgang van een website. Ook zorgt het kruimelpad voor nog meer links van - en naar pagina's. Dit helpt de ranking verhogen van al je pagina's.
Tips en advies van  Webburo Spring: Vertel in formulieren waar je de informatie voor gebruikt

Vertel in formulieren waar je de informatie voor gebruikt

Op veel websites wil je van je bezoekers echt klanten maken. Hierbij zorg je natuurlijk voor goede teksten, prachtige foto's en duidelijke en opvallende knoppen. Daarnaast wil je zoveel mogelijk redenen bij je klanten weghalen om je dienst of product níet af te nemen. Als je dat doet, dan trek je je klant naar binnen. Het kan zijn dat je doel is om een contactformulier in te vullen. Dat zorgt vaak voor weerstand, zeker als je niet duidelijk maakt waarom je al die informatie nodig hebt. Wat ga je doen met die persoonsgegevens en emailadres? Je kunt dit voorkomen door bijvoorbeeld: Bij een adresregel te vertellen dat je hier een Kerstkaart naar wilt sturenBij een e-mailadres te vertellen dat dit gebruikt wordt om het adres te verifierenBij een telefoonnummer dat je die eventueel gebruikt als jij vragen aan je klant hebt De voorbeelden zijn uiteraard voorbeelden. Zorg er voor dat je alleen die informatie vraagt die je daadwerkelijk nodig hebt. Bedenk dus vanuit het perspectief van je klant, waarom je deze informatie nodig zou hebben.