logo van Webburo Spring BV

DeDuurzameTuin.nl

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Voorkom keuzestress bij je klant

Voorkom keuzestress bij je klant

Het klinkt misschien vreemd, maar hoe meer keuzes mensen krijgen, hoe minder ze kopen. Mensen hebben dan keuzestress. Kiezen blijkt moeilijk. Er zijn verschillende onderzoeken naar gedaan. Bijvoorbeeld bij een supermarkt werd 7 keer meer van een artikel verkocht, toen de keuze werd teruggebracht van 24 naar 6 smaken. Ongelofelijk toch?Je hoeft niet persé minder keuzes te bieden, maar het is wel verstandig om het aantal keuzes op 1 pagina te beperken. Maak je bezoeker niet gestresst. Toon liever 4 heel duidelijk verschillende opties, dan 10 redelijk gelijkende.
Tips en advies van  Webburo Spring: Interne en externe links aanbrengen

Interne en externe links aanbrengen

Linkjes aanbrengen is een handige manier om bezoekers kennis te laten maken met je hele website. Staat er op je website een stuk over waarom het belangrijk is om de juiste hardloopschoenen te kopen, dan is het goed om vanuit dit stuk door te linken naar een webshop waar de bezoeker de verschillende beschreven hardloopschoenen terug kan vinden. Bezoekers ervaren het doorlinken als goede service en blijven langer op de website. Daarnaast geeft Google je ook extra credits als je dit doet. Waarom? Omdat Google als doel heeft om "zijn" bezoekers zo snel mogelijk bij de benodigde informatie of producten te brengen. Jij helpt hier aan mee, door je website door te linken. Als je je bezoeker helpt, dan help je Google en daarmee jezelf. Belangrijk om hierbij te vermelden is dat de doorgelinkte pagina opent in een nieuw tabblad.
Tips en advies van  Webburo Spring: SEO (zoekmachine optimalisatie)

SEO (zoekmachine optimalisatie)

SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie). Kort gezegd staat SEO voor alle instellingen, content en overige activiteiten die als doel hebben de pagina hoog te laten eindigen in zoekmachines. Om jouw website goed vindbaar te maken is het belangrijk om de volgende vragen te kunnen beantwoorden: Zijn de juiste targeted keywords (sleutelwoorden) gebruikt? Dus wordt er geschreven over het onderwerp waarop je gevonden wilt worden.Komen deze keywords terug in de titel, meta-description en url? Dat zijn vooral technische termen waar je website bouwer je mee kan helpen. Als je een goede website hebt, dan hoef je je hier niet druk over te maken. Een goede website zorgt er namelijk voor dat de tekst die jij in verschillende velden in je website invult (titel, tekst, naam van foto) op deze eerder genoemde plaatsen terecht komt. Een website als Wordpress is hier niet standaard op ingericht en hierbij zul je dus veel van deze dingen zelf moeten invullen. Je bent technisch bezig, terwijl je eigenlijk inhoudelijk bezig zou willen zijn.Zijn er genoeg linkjes naar jouw website aanwezig vanaf andere website? Dit zorgt namelijk voor "stemmen/votes" vóór jouw website. Hoe meer stemmen je hebt hoe hoger je wordt ingeschaald door zoekmachines.Is je website snel genoeg? Zoekmachines willen hun bezoekers zo snel mogelijk bij de gezochte informatie krijgen. Als je website traag is, dan lukt dat niet, dus zal je ook hierdoor lager worden ingeschaald. Veel voorkomende fout hierbij is, is dat foto's op de website te groot zijn. Groter dan dat ze getoond worden.Vertel je Google wel genoeg? Je kunt Google heel veel onzichtbare informatie doorgeven over de inhoud van je website.