Het klinkt misschien vreemd, maar hoe meer keuzes mensen krijgen, hoe minder ze kopen. Mensen hebben dan keuzestress. Kiezen blijkt moeilijk. Er zijn verschillende onderzoeken naar gedaan. Bijvoorbeeld bij een supermarkt werd 7 keer meer van een artikel verkocht, toen de keuze werd teruggebracht van 24 naar 6 smaken. Ongelofelijk toch?
Je hoeft niet persé minder keuzes te bieden, maar het is wel verstandig om het aantal keuzes op 1 pagina te beperken. Maak je bezoeker niet gestresst. Toon liever 4 heel duidelijk verschillende opties, dan 10 redelijk gelijkende.
Richt je hele website in om er voor te zorgen dat je klant vindt wat hij zoekt. Het tonen van 10 producten zorgt er voor dat de klant het idee heeft dat hij ze eerst alle 10 moet bekijken voor hij tot koop kan overgaan.
Onderzoek heeft uitgewezen dat je veel beter 4 producten kunt laten zien. Mensen kunnen deze 4 producten allemaal rustig bekijken en onthouden hoe de andere producten in elkaar zitten. Dan is een keuze te doen. Met 4 producten stuur je de klant ook, zoals jij het wilt.
Bedenk ook hoe je jezelf zou voelen als je zou moeten kiezen uit 10 producten. Veel keuze klinkt als fijn, maar kost erg veel tijd en bovendien zijn de verschillen heel klein als je er 10 vergelijkt. Bij 4 producten zijn de verschillen meestal groter en heeft het zin om te vergelijken.
Websites
Websites
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Algemeen
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Websites
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Websites
Websites
Websites