logo van Webburo Spring BV

2rent4you

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg voor een goede FOUT-pagina

Zorg voor een goede FOUT-pagina

Het gebeurt regelmatig dat je teksten en links op je website aanpast of verwijdert. Dit kan er voor zorgen dat links in je website niet meer verwijzen naar een bestaande pagina, of dat andere websites met een niet meer werkende link naar je website verwijzen. De bezoeker krijgt dan meestal een technische pagina te zien, de zogenaamde "error 404-pagina". Je moet je klanten hier vriendelijk opvangen en proberen te helpen.Een goede error 404-pagina kun je verfrissen met wat humor en ook meteen vullen met een alternatief voor je bezoeker. Zorg dat ze toch iets interessants zien en op je website blijven. Kijk hier maar eens
Tips en advies van  Webburo Spring: Vermijdt te grote header foto's

Vermijdt te grote header foto's

Foto's en video's zijn belangrijke content op een website, maar let op dat je niet te grote header-foto’s gebruikt. Ze zorgen ervoor dat je belangrijke informatie buiten beeld duwt en ze helpen zelden dat je bezoekers gaan scrollen. Als je deze grote header-afbeeldingen gebruikt om jezelf in het zonnetje te zetten, stop daar dan maar mee. Het interesseert je bezoekers niet echt. Zij willen geen kostbare tijd in zo'n website steken, ze schieten er namelijk niet veel mee op. Je kunt beter je belangrijke informatie tonen in plaats van die grote foto's. (Foto van https://collabcubed.com/2012/01/19/the-redball-project-kurt-perschke/)
Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg voor een homepage met focus

Zorg voor een homepage met focus

Zoals we al eerder hebben verteld, weet je dat mensen nooit per ongeluk op je website komen. Ze zijn op zoek naar iets, ze hebben een doel en daarom komen ze op je website. Hoe mooi is het als je weet voor welk doel ze op je website komen en jij kunt ze dat doel meteen tonen. Ga op zoek naar de toptaken van je website. En richt hierop je homepage in. Geef je homepage focus, laat duidelijk zien wat je doet en wat er bij jou te halen is.Je geleidt je klant hiermee naar het einddoel en je zorgt er zo voor dat ze niet verdwalen of zelfs vertrekken.