logo van Webburo Spring BV

Jong Onroerend goed Utrecht

Website tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: SEO (zoekmachine optimalisatie)

SEO (zoekmachine optimalisatie)

SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie). Kort gezegd staat SEO voor alle instellingen, content en overige activiteiten die als doel hebben de pagina hoog te laten eindigen in zoekmachines. Om jouw website goed vindbaar te maken is het belangrijk om de volgende vragen te kunnen beantwoorden: Zijn de juiste targeted keywords (sleutelwoorden) gebruikt? Dus wordt er geschreven over het onderwerp waarop je gevonden wilt worden.Komen deze keywords terug in de titel, meta-description en url? Dat zijn vooral technische termen waar je website bouwer je mee kan helpen. Als je een goede website hebt, dan hoef je je hier niet druk over te maken. Een goede website zorgt er namelijk voor dat de tekst die jij in verschillende velden in je website invult (titel, tekst, naam van foto) op deze eerder genoemde plaatsen terecht komt. Een website als Wordpress is hier niet standaard op ingericht en hierbij zul je dus veel van deze dingen zelf moeten invullen. Je bent technisch bezig, terwijl je eigenlijk inhoudelijk bezig zou willen zijn.Zijn er genoeg linkjes naar jouw website aanwezig vanaf andere website? Dit zorgt namelijk voor "stemmen/votes" vóór jouw website. Hoe meer stemmen je hebt hoe hoger je wordt ingeschaald door zoekmachines.Is je website snel genoeg? Zoekmachines willen hun bezoekers zo snel mogelijk bij de gezochte informatie krijgen. Als je website traag is, dan lukt dat niet, dus zal je ook hierdoor lager worden ingeschaald. Veel voorkomende fout hierbij is, is dat foto's op de website te groot zijn. Groter dan dat ze getoond worden.Vertel je Google wel genoeg? Je kunt Google heel veel onzichtbare informatie doorgeven over de inhoud van je website.
Tips en advies van  Webburo Spring: Voor wie maak je de website?

Voor wie maak je de website?

In het beginstadium moet je je afvragen voor wie je een website maakt. Je moet de klassieke vraag stellen: wat is jouw doelgroep? Je doelgroep heeft vaak een uitgesproken smaak en kan bepaalde zaken belangrijk vinden aan een website die jezelf in eerste instantie niet ziet of niet overeenkomen met je persoonlijke smaak. Je goed verdiepen in de wensen van een doelgroep is dus van groot belang. Kijk daarom eens hoe concurrenten of andere (zelfstandige) professionals het aanpakken en laat je hierdoor inspireren.
Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg voor goede teksten in je website / webshop

Zorg voor goede teksten in je website / webshop

Veel mensen weten het wel, maar onderschatten de invloed van teksten. Omschrijf goed wat jouw kennis, expertise, meerwaarde is of wat je verkoopt en hoe je dat doet. Gebruik korte zinnen met een vriendelijke en consistente tone of voice. Naast het schrijven van aantrekkelijke teksten is het ook belangrijk dat je teksten worden gevonden in de zoekmachines. Goede teksten schrijven lijkt vaak makkelijker dan het is.Een professionele tekstschrijver kan je hierbij goed helpen. Een goede tekstschrijver weet precies de juiste tone of voice te vinden voor jouw doelgroep. Eigentijdse tekstschrijvers houden hun SEO-kennis goed bij en kennen alle kneepjes van het vak zodat de teksten op je website vindbaar en leesbaar zijn. De SEO-kennis wordt steeds belangrijker. Uiteraard kun je daar zelf wel in sturen. Zorg voor de juiste zoekwoorden en laat die verwerken in de teksten en kopteksten.